현대 사회의 문화 정체성과 그 구조를 탐구해온 코디 최의 작품 <베네치안 랩소디- 허세의 힘>을 국립현대미술관 서울에서 진행되는 소장품특별전 《가변하는 소장품》에서 만나볼 수 있습니다.
‘가변하는 관계’, ‘가변하는 크기’, ‘가변하는 장소’ 3개의 주제로 국내외 작가 16명의 작품을 선보이는 본 전시는 다양한 조건의 가변적 특징을 담은 현대미술 소장품들이 변화하는 환경 속에서 어떻게 그 역할과 의미를 변주하는가를 조명합니다.
본 전시에서는 코디 최는 자본주의의 핵심요소인 광고기법을 차용한 2017 베니스비엔날레 한국관 출품작, <베네치안 랩소디 - 허세의 힘>을 통해 현대 미술에 드리운 자본주의 논리에 대한 신랄한 풍자를 드러냅니다. 전시는 7월 21일까지.
Exploring the cultural identity and structure of modern society, Cody Choi presents Venetian Rhapsody – The Power of Bluff at the National Museum of Modern and Contemporary Art as part of the collection exhibition, Collection Variable.
The exhibition introduces the works of 16 Korean and international artists under three themes: ‘Relationships Variable’, ‘Dimensions Variable’, and ‘Places Variable’, highlighting how contemporary art collections with variable conditions and characteristics change their roles and values in a fluctuating environment.
Cody Choi reveals a satire on the logic of capitalism in contemporary art through his work from the Korean Pavilion at the 2017 Venice Biennale, Venetian Rhapsody – The Power of Bluff. The artwork adopts advertising techniques, a key element of capitalism. The exhibition runs until July 21st.